Demontaż reklam to ostatnio bardzo popularny temat, szczególnie w tych miastach, w których od niedawna obowiązuje ustawa krajobrazowa. Wielu właścicieli nieruchomości, chcąc uniknąć kary finansowej od Urzędu Miasta, zostało zmuszonych do usunięcia reklam ze swoich budynków.
Czym jest Uchwała Krajobrazowa?
To dokument określający zasady umieszczania m.in. reklam, czy szyldów w przestrzeni publicznej danego miasta. Celem dokumentu jest wytyczenie jasnych reguł umieszczania tych elementów w przestrzeni wspólnej i co za tym idzie poprawa wizerunku całego miasta, począwszy od zabytkowej części miasta, przez dzielnice mieszkaniowe, tereny przemysłowe a na terenach rekreacyjnych kończąc.
Demontaż reklam, a uchwała krajobrazowa w Gdańsku i Sopocie. Jak zmieniła się przestrzeń miast po zakończeniu okresu dostosowawczego?
Po zakończeniu okresu dostosowawczego z ulic miast zniknęły m.in. wielkoformatowe reklamy zakrywające zabytkowe budynki. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy mieszkańcy Gdańska i Sopotu zauważają sporą różnicę. Chaos reklamowy został względnie opanowany. A krzykliwe szyldy zastąpiono ich odpowiednikami pasującymi do przestrzeni miasta w stonowanych kolorach.
Jak podaje portal gdansk.pl W 2019 roku inspektorzy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wystawili 650 wezwań do usunięcia nośników reklamowych niezgodnych z nowymi przepisami, z kolei rok 2020 zamknięto liczbą 1800 takich wezwań. Łączna liczba kar za sytuowanie reklam niezgodnie z zasadami i warunkami wynikającymi z uchwały krajobrazowej przekroczyła kwotę 1 mln 600 tys. zł.
Uchwała krajobrazowa w Gdyni na ostatniej prostej. Kiedy wchodzi w życie?
Prace nad Gdyńską wersją uchwały krajobrazowej są już na ostatniej prostej. 23 czerwca uchwała ma być poddana pod głosowanie na najbliższej sesji rady miasta. Jeśli radni przegłosują uchwałę, reklamodawcy i firmy będą miały określony czas na uporządkowanie przestrzeni.
Zgodnie z projektem uchwały Gdynia zostanie podzielona na dwie strefy: A i B. Strefa A, czyli strefa zaostrzonego rygoru wizualnego. Będzie to centralny obszar miasta w tym śródmieście, obszary dziedzictwa kulturowego, zespoły przestrzenne wpisane do rejestru zabytków oraz obszary o wysokiej wartości urbanistycznej, architektonicznej i widokowej. Strefa B (rygoru wizualnego) obejmować będzie pozostałą część Gdyni. Uchwała nie będzie miała zastosowania na obszarach terenów zamkniętych, np. wojskowych.
Szukasz firmy, która wykona demontaż reklam na terenie Gdyni, Gdańska lub Sopotu? – zgłoś się do nas.
Firma Gravity to doświadczony zespół alpinistów przemysłowych. Wszyscy nasi alpiniści mają duże doświadczenie w demontażu reklam i konstrukcji stalowych pod reklamy.
Nasze usługi alpinistyczne opierają się o międzynarodowy system technik dostępu linowego IRATA, co stanowi gwarancję bezpieczeństwa oraz jakości wykonywanych przez nas prac alpinistycznych.
Demontaż reklam nie stanowi dla nas żadnego problemu. Po zdemontowaniu konstrukcji reklamowej, w fachowy sposób uszczelnimy pokrycie dachowe – jeśli konstrukcja stała na dachu. Jeśli reklama była zamontowana na elewacji, doskonale potrafimy zamaskować miejsce jej montażu.
Pracując z doświadczoną i wykwalifikowaną kadrą alpinistów przemysłowych masz pewność, że zlecona usługa zostanie zrealizowana sprawnie i w pełni profesjonalnie. Naszą ofertę usług alpinistycznych kierujemy zarówno do przedsiębiorstw, jak i klientów indywidualnych.
Jeśli masz dla nas inne zlecenie na wysokości, napisz do nas lub zadzwoń. Chętnie doradzimy i odpowiemy na wszystkie nurtujące Cię pytania.
Szczegóły naszej oferty znajdziesz tutaj: demontaż reklam Gdynia
—
tel: 737 375 679
e-mail: kontakt@gravity-alpinistyka.pl