Kategorie
alpinistyka przemysłowa

Montaż reklam na wysokości. Na co zwrócić uwagę.

Obecnie  w przestrzeni miast widzimy pełno małych i średniej wielkości reklam. Jest ich tak dużo, że praktycznie nie zwracamy na nie uwagi. Niezbędny jest więc element, który je wyróżni. Reklamy osadzone i rozpięte na imponujących wysokościach mają lepszy odbiór i mocniejszy przekaz treści – nie da się ich przeoczyć. W ten sposób trafimy do ludzi z różnych środowisk, a duży obraz lepiej zapadnie w pamięć niż ogłoszenie napisane drobnym druczkiem.

Montaż reklamy na budynku – alpinista czy podnośnik?

Demontażem, montażem oraz naprawą reklam na wysokości zajmują się firmy alpinistyczne jak firma Gravity z Gdańska. Posiada ona niezbędny sprzęt oraz wiedzę na temat montażu reklam wielkoformatowych do danej powierzchni. Większość dużych firm podczas montażu reklam zewnętrznych oprócz pomocy alpinistów przemysłowych korzysta również z pomocy podnośników koszowych. Od czego zależy ten wybór?

Najważniejsze jest miejsce montażu reklamy. To od niego w głównej mierze zależy czy dana firma zdecyduję się zlecić to zadanie alpinistom przemysłowym,  czy może wynajmie firmę, która wykona montaż reklamy za pomocą podnośnika koszowego.

Są przestrzenie, gdzie podnośnik koszowy nie będzie w stanie dostać się w dane miejsce, bo np. ogranicza go brama wjazdowa, wtedy niezbędni są alpiniści przemysłowi. Zdarzają się również miejsca, gdzie alpinista nie jest w stanie pracować, bo np. nie ma miejsca do zakotwiczenia lin.

Druga ważna sprawa dotyczy wolnej przestrzeni, jaką mamy do dyspozycji. Wiadomo, że podnośnik potrzebuje sporo miejsca, by odpowiednio się ustawić i móc działać. Z kolei alpiniści przemysłowi tego miejsca aż tak dużo nie potrzebują, więc bardziej opłacalne w tej sytuacji będzie wynajęcie właśnie ich.

Warto dodać, że plusem podnośników koszowych jest łatwiejsze transportowanie w pionie elementów montowanej reklamy oraz większe bezpieczeństwo, gdyż pracownicy pracują w obudowanym koszu.

Jeżeli masz dylemat co wybrać, czy podnośnik, czy może alpinistów przemysłowych,  zadzwoń do nas. Doradzimy, która opcja będzie skuteczniejsza oraz bardziej opłacalna.

Czy trzeba zgłaszać montaż reklamy?

Przed montażem reklamy na danym budynku warto zapoznać się z zasadami umieszczania reklam w przestrzeni publicznej danego miasta. Na każdej stronie urzędowej miasta znajdziesz takie zasady.

ZOBACZ PRZYKŁAD DLA MIASTA SOPOT

Katalog dobrych praktyk dla Sopotu

Na przykład na obszarze Sopotu, którego niemal cały obszar został wpisany do rejestru zabytków, montaż nośników reklamowych wymaga każdorazowo opinii Plastyka Miejskiego oraz pozwolenia w formie decyzji administracyjnej Konserwatora Zabytków.

Dodatkowo musisz uzyskać pozwolenie na budowę bądź dokonać zgłoszenia do właściwych organów administracji budowlanej, a w przypadku reklamy w pasie drogowym dodatkowo wymagana jest decyzja  administracyjna od Zarządu Dróg i Zieleni.

W przypadku obiektów zabytkowych wpisanych indywidualnie do rejestru zabytków wymagane jest pozwolenie w formie decyzji administracyjnej Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Jeśli reklama ma być zamontowana na zwykłym budynku wystarczy dokonać zgłoszenia we właściwym organie architektoniczno-budowlanym, czyli starosta, wojewoda lub Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego.

A jeżeli zamierzasz wynająć dany nośnik reklamowy, lepiej zawczasu sprawdzić, czy jest legalny i spełnia wszystkie wymogi w Zarządzie Dróg i Zieleni danego miasta (Dział Użytkowania Przestrzeni Publicznej).

Więcej o zasadach umieszczania reklam w przestrzeni publicznej przeczytasz tutaj: ZOBACZ WIĘCEJ

Zasady umieszczania reklam w przestrzeni publicznej

Rodzaje i montaż reklam zewnętrznych

Najbardziej popularny typ reklam zewnętrznych to banery. Do typowych zastosowań stosuje się zwykle najpopularniejsze rodzaje banerów: czyli baner laminowany i powlekany. Reklamy wielkoformatowe tego typu mają wiele zastosowań – można je wieszać na ogrodzeniach przy pomocy plastikowych opasek zaciskowych, można mocować do fasad budynków po prostu na wkręty lub za pomocą linek stalowych, pasów transportowych lub wykorzystać do tego specjalnie przygotowaną konstrukcję z metalowych rur, którą następnie zamocujemy do ściany za pomocą uchwytów ściennych.  

Banery

Większe formaty banerów reklamowych wykonane są zazwyczaj z siatki mesh. Siatki reklamowe mają spore rozmiary, nawet do kilku tysięcy metrów kwadratowych. Umieszcza się je na elewacjach, ścianach budynków – nierzadko zasłaniając je całkowicie. Siatki mesh mają mniej nasyconą grafikę niż banery, ale są odporniejsze na wiatr i przepuszczają światło. Ważą mniej niż standardowe banery, co ma istotne znaczenie przy dużych powierzchniach zadruku.

Warto pamiętać również, że na reklamy wielkoformatowe źle wpływa wiatr, promienie słoneczne oraz mróz, które osłabiają strukturę materiału. Do tego dochodzi grawitacja oraz waga samej reklamy, która wywiera duży nacik na oczka banera. Bardzo ważne jest więc dobre napięcie grafiki reklamowej np. przy pomocy odciągów oraz, jeśli to tylko możliwe, maksymalna redukcja wagi banera. Stąd do dużych powierzchni często wykorzystuje się właśnie siatkę mesh.

Kasetony reklamowe 

Kasetony reklamowe to najczęściej stosowane reklamy. Pudła mogą być wykonane z najrozmaitszych materiałów (dibond, plexi, PCV, mosiądz, aluminium…). Zwykle są one podświetlane od środka diodami LED.

Litery przestrzenne

Litery przestrzenne to jeszcze jeden ze sposobów reklamy zewnętrznej. Mogą być wykonane z różnych materiałów, podświetlane lub nie, mocowane do muru – bezpośrednio lub z dystansem – co wzmacnia efekt trójwymiarowości.

Aby przykleić litery przestrzenne ze styroduru lub metalu do muru warto postawić na odpowiedni klej. Dlatego też, jeśli decydujesz się na przyklejanie liter na zewnątrz, sprawdź dokładnie, czy klej, który stosujesz, jest mrozoodporny.

Żeby litery zostały przyklejone w sposób trwały, warto odtłuścić je przed przyklejeniem. Niektórzy specjaliści radzą również, aby przed naniesieniem kleju na litery zmatowić nieco ich powierzchnię za pomocą pilniczka lub papieru ściernego. Dzięki temu lepiej przylgnie on do powierzchni litery, przez co mocowanie będzie trwalsze. Warto pamiętać również o tym, że odpowiednie wyeksponowanie reklamy oraz jej prawidłowy montaż to gwarancja dotarcia do szerokiej rzeszy klientów.

Montaż reklamy na wysokości Gravity Alpinistyka Przemysłowa

Jeśli szukasz alpinisty przemysłowego, który sprawnie i rzetelnie wykona Twoje zlecenie, skontaktuj się z nami. Mamy bogate doświadczenie w tej branży. Bardzo poważnie podchodzimy do zasad BHP oraz mamy międzynarodowe uprawnienia  do wykonywania prac na wysokości. Poznaj szczegóły naszej oferty, klikając na link poniżej.

Zobacz naszą ofertę usług alpinistycznych

Masz jeszcze jakieś pytania odnośnie naszej pracy na wysokości? Chcesz otrzymać darmową wycenę lub porozmawiać z nami o Twoim zleceniu?

Napisz do nas na adres: kontakt@gravity-alpinistyka.pl lub zadzwoń, tel: 737 375 679